woensdag 23 januari 2013

Vakantie!

Het laatste examen zit erop!

Gisteren hadden we examen vertalen. Van 18u tot 21u, heel ambetant wel, allez dat uur dan he. Het examen zelf was niet zo moeilijk! Dat heb ik nog wel goed gedaan denk ik. We kregen enkel niet zo heel veel tijd. Maar 1u (normaal 1,5 maar de docente heeft eerst nog een half uur staan zagen en zuchten) om een langere tekst te vertalen met behulp van bronnen, maar opzoeken duurt allemaal wat langer. Dus met dat 1 uur had ik maar net genoeg tijd om mijn tekst vertaald te krijgen. Ik heb hem zelfs niet meer kunnen nakijken. Maar het was niet zo moeilijk, de tekst ging ook over de Maya's, dus daar had je natuurlijk snel woordenschat over gevonden omdat het onderwerp zo actueel is.En daarna kregen we 1,5u tijd om een alinea te vertalen zonder hulpmiddelen en dan nog een 'theorievraag'. Dat ging ook wel vlot en die theorievraag dat is gewoon zeveren, waar ik wel goed in ben :)

Anouk en ik zijn nu de enige die al gedaan hebben. Jana, Joyce en Sabrina moeten nog allemaal studeren. Anouk en ik waren dus gisteren maar eenzaam in de Desafío. :)

Het weer doet hier een beetje raar seg! Gisteren héél veel wind en zelfs regen! En vandaag schijnt de zon als nooit tevoren, maar je kan bijna niet buiten komen omdat het zo hard waait! Ik heb gekeken op internet en daar staat dat het vandaag tot 50 km/u kan waaien! Da's dat zeeklimaat zeker...

Het zijn nu ook Anouk haar laatste dagen hier. Vrijdagnacht/zaterdagmorgen gaat ze weer naar huis. Dus nu is het nog genieten van de laatste momentjes hier. Morgen gaan we de toeristen wat uithangen en nog eens overal naartoe :). Hopelijk gaat de wind tegen dan wat liggen! 

Zo, dat was nu niet echt spannend! Maar 't kan niet altijd feest zijn he ;)

x
Maxime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten